To dager til SILK begynner: 66 navn på SILK-plakaten, rekordsalg av billetter, antall sponsorer og hele 57 arrangementer.
«Da vi startet billettsalget 10/10 kl.10.00, tok det helt av», forteller styreleder Andreas Kallestein og fortsetter «seks arrangementer ble utsolgt i løpet av den første halvtimen og nå er hele 13 utsolgte.
Likevel er det nok av interessante navn der det er ledig kapasitet, men for enkelte er det bare en håndfull billetter igjen.
Likevel er det nok av interessante navn der det er ledig kapasitet, men for enkelte er det bare en håndfull billetter igjen.
Jeg vil og nevne vårt skoleprogram med 19 arrangementer med seks forfattere og der det vil være ca.1100 skoleelever til stede. I tillegg har vi en halv kursdag for rundt 80 lærere.
Tilbake til billettsalget. Der nærmer det seg 2500 billetter, ny rekord i antall, men også i kronebeløp.
Det takker vi publikum for.
Antall samarbeidspartnere har også økt og det er mange sponsorer som har gått opp i beløpene de støtter oss med.
Det takker vi publikum for.
Antall samarbeidspartnere har også økt og det er mange sponsorer som har gått opp i beløpene de støtter oss med.

Ved årsskiftet ble SILK tildelt Karmøy kommunes kulturpris for 2024.
Vi fikk en avtale med kommunen om at de skulle støtte oss aktivt med åpningsarrangementet.
Det var viktig for oss. Noe annet som er viktig for oss, for ikke si helt avgjørende, er at vi har ca.70 frivillige som jobber bak kulissene som.
Uten dem, ingen SILK. Vi har vel til gode at noen har sagt nei når de er blitt spurt om bli med.
Vi fikk en avtale med kommunen om at de skulle støtte oss aktivt med åpningsarrangementet.
Det var viktig for oss. Noe annet som er viktig for oss, for ikke si helt avgjørende, er at vi har ca.70 frivillige som jobber bak kulissene som.
Uten dem, ingen SILK. Vi har vel til gode at noen har sagt nei når de er blitt spurt om bli med.
Aldersgruppen 18-30 år, som engelskmennene kaller for YA (Young Adults) er den gruppen som har vært minst engasjert i litteraturfestival i hele Europa.
Der mener vi at vi har knekt koden. Det begynte i fjor med et podcastarrangement som ble solgt ut og der YA-generasjonen var sterkest representert.
I år har vi to podcastarrangementer, det ene ble solgt ut allerede første salgsdag.
Vi mener og at skolearrangementene for ti-tolv siden har påvirket 10-16 åringene den gang slik at de som voksne er blitt vante til å være med på SILKarrangementer», avslutter Kallestein. «Det er vi svært fornøyde med».
Der mener vi at vi har knekt koden. Det begynte i fjor med et podcastarrangement som ble solgt ut og der YA-generasjonen var sterkest representert.
I år har vi to podcastarrangementer, det ene ble solgt ut allerede første salgsdag.
Vi mener og at skolearrangementene for ti-tolv siden har påvirket 10-16 åringene den gang slik at de som voksne er blitt vante til å være med på SILKarrangementer», avslutter Kallestein. «Det er vi svært fornøyde med».




