Etter hva SkudenesNytt erfarer har flere av Skudenes & Aakra Sparebank`s kunder opplevd at de ikke får opp transaksjons-oversikt på personkonto i sin mobilbank.
Nå SkudenesNytt tar kontakt med banken for å høre om dette er noe de er kjent med opplyser de at dette har de ikke hørt noe om før.
Bente Stien ved bankens filial i Skudeneshavn prøver på egen mobilbank og ser at også hos henne er dette er problem.
IT-ansvarlig hos Skudenes & Aakra Sparebank, Janne Hereide Rasmussen forklarer på epost etter å ha fått undersøkt saken at dette er en feil som har oppstått for flere kunder som bruker Iphone.
Det er ikke bare Skudenes & Aakra`s kunder, men også andre banker opplever problemene.
De som bruker telefoner med Android og vanlig nettbank skal ikke ha hatt problemer, opplyser Janne.
Feilen vil bli rettet i neste oppdatering av mobilbanken.
Vi har ikke fått noen eksakt dato for oppdateringen, men vi det vil skje så snart som mulig, avslutter Rasmussen.
Tirsdag formiddag opplyser også banken at kunder tilknyttet Telenor opplever problemer med Bank-ID.