Ukens andakt: Høsten er stor, arbeiderne få

Denne teksten er skrevet av en ekstern skribent som har gitt SkudenesNytt tillatelse til bruk.
Teksten tilhører den enkelte skribenten om ikke annet er oppgitt.
Teksten kan ikke kopieres / brukes uten samtykke fra den aktuelle skribent.


La tanken din dvele ved den store skare som ikke har hørt evangeliet.  Smerter det deg at så mange lever borte fra Gud?  Smerter det deg at så mange er på vei mot fortapelse?  Nei, det kan da ikke være mulig?  Skal alle disse menneskene gå fortapt fordi de ikke har hørt eller tatt imot evangeliet?

Saken er den at vi skulle gått fortapt alle som en.  Det hadde vi fortjent.  Men i nåde og kjærlighet sender Gud oss en frelser og berger alle som tror på hans navn fra dom og død.  I det samme du selv er berget får du kallet til selv å berge andre.  Dette kan skje på flere måter.  En av dem er bønn:  Han sa til dem: Høsten er stor, men arbeiderne  få.  Be derfor høstens herre sende ut arbeidere for å høste inn grøden hans  (Luk.10,2).

Dermed kan alle bli med på denne oppgaven.  Ja, dette er kongsoppdraget for Guds folk.  Unndra deg ikke, men sett av tid hver dag i din bønnestund til å be fram arbeidere Gud kan sende ut med evangeliet.  Det er så mange og vi blir aldri ferdige: Dere skal ikke bli ferdig med byene i Israel før Menneskesønnen kommer.  (Matt.10,23)

Noe av det største som skal skje er innhøstingen av Israel. En del av Israel er blitt forherdet, inntil folkeslagene er kommet inn i fullt tall.   På denne måten skal hele Israel bli frelst, slik det står skrevet  (Rom.11,25-26)  Fra hele verden strømmer rapportene inn om hvordan skarer tar i mot  Jesus.  Dette er en herlig tid.  Gå ikke glipp av det som Gud gjør i våre dager.  Innvi deg og bli selv en del av det.

Andakt av Ivar Vik fra boken “En Ild som skal spres

 

 



Lokal annonse :

Du vil kanskje lese...